مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 09:302021-10-16پزشكي

آیا داروهای «بیهوشی» عارضه دارند؟


امروزه ممنوعیتی در انجام بیهوشی وجود ندارد و داروهای مورد استفاده کاملا استاندارد و بدون عارضه هستند.

- علیرضا جلالی، رییس انجمن بیهوشی قلب ایران همزمان با روز جهانی بیهوشی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در رابطه با اهمیت مشاوره بیهوشی قبل از عمل جراحی، گفت: به علت متفاوت بودن انسان ها و نقش ژنتیکی، اثرات داروهای بیهوشی در افراد نیز متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از بیماران دارای علائم و بیماری های زمینه ای همچون دیابت و فشار خون بوده و یا مصرف کننده داروهایی هستند که باعث اختلال در روند بیهوشی می شوند؛ به همین جهت برای ایجاد جراحی ایمن و بی خطر نیاز به مشاوره قبل از جراحی با پزشک متخصص بیهوشی الازمی است.

 جلالی ادامه داد: اما در صورت بروز اتفاقات اورژانسی مشاوره بیهوشی در همان لحظه و توسط متخصص بیهوشی در اتاق عمل انجام می گیرد که در برخی مواقع برای تعیین وضعیت بیمار  انجام عمل جراحی منجر به تاخیری تا حدود 2 ساعت خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه ممنوعیتی برای بیهوشی وجود ندارد، افزود: با پیشرفت در علم بیهوشی به خصوص در سال های اخیر فقط ملاحظاتی در روند بیهوشی بیماران  در نظر گرفته می شود که امکان دارد نسبت به شرایط بیمار و آماده سازی او برای بیهوشی انجام عمل جراحی بین 2 تا 5 روز به ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا داروهای «بیهوشی» عارضه دارند؟

آیا داروهای «بیهوشی» عارضه دارند؟