مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 مهر 1400 ساعت 05:402021-10-18اقتصادي

زنجان جزو استان های برتر در زمینه تغییر الگوی کشت است


رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به تغییر  الگوی کشت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است.

- جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان کشت محصولات کم آب بر در دستور کار جهاد کشاورزی استان زنجان است، گفت: کشت برنج در زنجان ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه سابقه برنج کاری در استان زنجان به دهه 40 و 50 بر می گردد، اظهار کرد: در آن زمان طولانی تنها هفت استان در کشت برنج فعالیت می کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تغییر الگوی کشت در استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است.

تاراسی با بیان اینکه در راستای اصلاح الگوی کشت بهینه محصول پسته جایگزین هندوانه شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در بخش های مختلف اقداماتی در خصوص اجرای الگوی کشت برای بهره وری آب انجام داده است، ابراز داشت: کاهش سطح زیر کشت محصول برنج و جایگزینی درختکاری پسته به جای صیفی جات از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: استفاده از ارقام متحمل به کم آبی و خشکی، تغییر الگوی کشت های بهاره، اجرای طرح های کشاورزی حفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان جزو استان های برتر در زمینه تغییر الگوی کشت است

زنجان جزو استان های برتر در زمینه تغییر الگوی کشت است