مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 09:202021-10-23فرهنگي

موزه ای برای خالق «جیغ»


نقاشی «جیغ»، یکی از مشهورترین تصاویر دنیای هنر، اثر اصلی موزه جدیدی خواهد بود که به طور اختصاصی برای «ادوارد مونک» در نروژ ساخته شده است.

- نقاشی جیغ ، یکی از مشهورترین تصاویر دنیای هنر، اثر اصلی موزه جدیدی خواهد بود که به طور اختصاصی برای ادوارد مونک در نروژ ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از رویترز، روز جمعه، موزه ای جدید برای ادوارد مونک نقاش نامدار نروژی در اسلو پایتخت نروژ افتتاح شد و تابلو نقاشی مشهور جیغ نیز یکی از قابل توجه ترین آثار این موزه است.

با این حال بازدیدکنندگان از این موزه تا زمان ورود از این خبر نداشتند که با کدام یک از نسخه های متفاوت این نقاشی مواجه خواهند شد.

جیغ که در آن یک نفر در حالی که با دستانش سرش را گرفته در مقابل پس زمینه ای انحنادار از غروب قرار دارد، از اقامت مونک در برلین در سال 1892، یعنی زمانی که این نقاش 28 ساله بود و از چهره های اصلی جنبش نمادگرایی محسوب می شد، نشات گرفته است.

مونک ، نقاشی جیغ را بین سال های 1893 تا 1910 بارها با روش های مختلف نقاشی کرد.

به گفته مدیر این موزه جدید، این موزه سه مورد از این نقاشی ها را در اختیار خواهد داشت، اما به دلیل آسیب پذیر بودن این نقاشی ها به نوبت به نمایش گذاشته خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ای برای خالق «جیغ»

موزه ای برای خالق «جیغ»