مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 07:002021-10-25پزشكي

عدم تاثیر عامل «الگوی ژنتیکی» در تنوع بروز سرطان مری در جهان


دانشمندان بین المللی در بررسی علل تنوع چشمگیر جغرافیایی در بروز سرطان ها در جهان دریافتند: هیچ امضای ژنتیکی که توضیح دهنده علت تنوع وسیع در بروز سرطان مری در جهان باشد، - به نقل از پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشمندان در یک مطالعه جدید بین المللی که نقطه اوج همکاری تحقیقاتی چند رشته ای متخصصان در بررسی علل تنوع چشمگیر جغرافیایی در بروز سرطانها در جهان به شمار می رود، دریافتند: هیچ امضای ژنتیکی که توضیح دهنده علت تنوع وسیع در بروز سرطان مری در جهان باشد، مشاهده نمی شود؛ اما امیدواری به کشف این سرنخ مهم در تحقیقات بعدی همچنان وجود دارد.

مطالعه جدید دانشمندان که 18 اکتبر 2021 طی مقاله ای با عنوان : Mutational signatures in esophageal squamous cell carcinoma from eight countries with varying incidence در مجله Nature Genetics منتشر شده، به بررسی نقش جهش های ژنتیکی در تنوع جهانی سرطان کارسینوم سلول سنگفرشی مری (ESCC) پرداخته است.

این مطالعه بدان امید انجام شده است که به یک الگوی ویژه از امضاهای ژنتیکی در سرطان مری در مناطقی با بروز بالای این نوع سرطان دست یابد ؛ چرا که معکوس کردن این عامل می تواند به شناسایی علل ناشناخته سرطان کمک کند.

سرطان مری، هشتمین سرطان شایع در جهان است و کارسینوم سلول سنگفرشی مری (ESCC) شایع ترین نوع سرطان مری به شمار می رود؛ بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم تاثیر عامل «الگوی ژنتیکی» در تنوع بروز سرطان مری در جهان

عدم تاثیر عامل «الگوی ژنتیکی» در تنوع بروز سرطان مری در جهان