مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 10:152021-10-26اقتصادي

تمدید خودکار 5 درصد کارت های الکترونیک مرزنشینان/ واردات مرزنشینی زیر نظر گمرک


رییس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در طرح تمدید کارت الکترونیک مرزنشینان فقط 5 درصد از کارت ها تمدید شد، گفت: واردات تعاونی های مرزنشینان به صورت رسمی و از طریق گمرک انجام می شود.

- یاسر فیضی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در واکنش به خبری که به نقل از مدیرکل فرآورده های بهداشتی وزارت بهداشت و نیز رییس اتاق اصناف که در آن ادعا شده بود، واردات موادغذایی به صورت ته لنجی توسط تعاونی ها دارای مشکلات بهداشتی است، گفت: این اتهام متوجه تعاونی های مرزنشینی بود، در حالی که تعاونی های مرزنشینی عمدتاً صادرات محور هستند و واردات آنها صرفا در قبال صادرات انجام می شود که آن هم کالاهای اساسی مانند برنج، شکر و چای وارد می شود.

وی تأکید کرد: همه واردات تعاونی های مرزنشینی چه از طریق گمرک رسمی و یا از طریق بازارچه های مرزی باشد، از طریق گمرک ترخیص می شود و در گمرک هم مأموران سازمان استاندارد، بهداشت، قرنطینه و سازمان انرژی اتمی بر سلامت کالاهای وارداتی نظارت می کنند.

فیضی همچنین گفت: اگر محصولات وارداتی از بازارچه مرزی هم باشد حتما باید از طریق گمرک بازارچه مرزی ترخیص شود و در پنجره واحد گمرک، دستگاه های ناظر مانند سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، قرنطینه و انرژی اتمی بر واردات نظارت می کنند و سلامت کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید خودکار 5 درصد کارت های الکترونیک مرزنشینان/ واردات مرزنشینی زیر نظر گمرک

تمدید خودکار 5 درصد کارت های الکترونیک مرزنشینان/ واردات مرزنشینی زیر نظر گمرک