مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 01:002021-10-26اجتماعي

نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟


از حشرات تا جلبک و از چاپ سه بعدی تا فتوسنتز مصنوعی، ناسا به تازگی ایده های زیادی در مورد آینده غذاهای فضایی اعلام کرده است.

- از حشرات تا جلبک و از چاپ سه بعدی تا فتوسنتز مصنوعی، ناسا به تازگی ایده های زیادی در مورد آینده غذاهای فضایی اعلام کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، ناسا به تازگی چالشی جدید برگزار کرده و در آن از سازمان ها و افراد جامعه خواسته تا جالب ترین ایده های خود در مورد نحوه ی تغذیه فضانوردان در ماموریت های فضایی را ارائه دهند.

ناسا در قالب چالش غذای فضای عمیق (Deep Space Food) از آشپزها، مشاغل کوچک و دانش آموزان دعوت کرد تا ایده هایشان در مورد تولید غذا برای فضانوردان را به اشتراک بگذارند و برای گروه های برنده جایزه 25 هزار دلاری در نظر گرفته شد.

برخی از ایده های برگزیده شامل مواردی چون: رشد ریزجلبک در فضا و خشک کردن آنها و استفاده به عنوان اسنک های ترد، تولید غذا از سلول حشرات به جای استفاده از گوشت، ایجاد یک سیستم همزیستی از جلبک، مخمر، قارچ و گیاهانی که در خاک مصنوعی چاپ سه بعدی شده رشد می کنند، سیستم فتوسنتز مصنوعی و سیستمی که از پلاستیک و ضایعات زیستی به عنوان منبع کربن برای تولید محصول استفاده می کنند، بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟

نسل بعدی غذاهای فضایی چگونه خواهد بود؟