مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 05:552021-10-29سياسي

ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است


نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف مهارت فنی و حرفه ای نتیجه نگاه غلط آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور بوده است.

- ابراهیم عزیزی جمعه 7 آبان در بازدید از دانشگاه صنعتی شهر جدید صدرا با اشاره به مأموریت خطیر این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور، گفت: در نظام آموزشی ما اشکالات اساسی وجود دارد به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است.

او افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما به گونه ای است که دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیازهای کشور آماده نمی کند و بیشتر توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای با اشاره به نگاه بلند تربیتی در آموزه های دینی و ملی اظهار کرد: نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست؛ از طرفی منزلت و شأن معلم آسیب دیده و از طرف دیگر بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می کند و این یک ضعف بزرگ است.

عزیزی ادامه داد: اینکه امروز حجم عظیمی از نیروها و جوانان ما بیکار بوده و یا صرفاً به دنبال پشت میز نشینی هستند، ریشه اش در همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت های فنی و تخصصی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است

ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است