مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-29اقتصادي

عزم ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی


معاون نخست وزیر ازبکستان و معاون دبیر کل سازمان تجارت جهانی در دیداری در شهر «تاشکند» روند گفت وگوها برای عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و ژیانگچنگ ژانگ معاون دبیر کل سازمان تجارت جهانی در دیداری در شهر تاشکند چگونگی روند گفت و گوها مبنی بر عضویت ازبکستان در سازمان تجارت جهانی و همچنین گام های بعدی در همکاری های متقابل در این حوزه را بررسی کردند.

ژانگ در این دیدار تلاش های دولت ازبکستان برای تسریع در روند عضویت این کشور در سازمان تجارت جهانی را بسیار ارزشمند خواند.

به گفته وی، در نتیجه اقدامات ابتکاری طرف ازبکی، همکاری با سازمان یک جنبه پرتحرک و موثر پیدا کرده است.

وی همچنین اظهار داشت که ازبکستان نخستین کشوری است که پس از آغاز فعالیتش در سمت جدید، در ماه آگوست سال جاری میلادی سفر کرده است.

در این دیدار تاکید شد عضویت در سازمان تجارت جهانی برای ازبکستان یک وظیفه اولویت دار در راستای همگرایی این کشور در سیستم تجارت بین المللی است.

همچنین اذعان شد که دولت ازبکستان پایبند به تداوم اجرای اقدامات در آزادسازی تجارت،  اصلاحات تجارت خارجی مدرن بر اساس اصول و مقررات قراردادهای سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی

عزم ازبکستان برای عضویت در سازمان تجارت جهانی