مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 20:302021-10-29اقتصادي

سیستان و بلوچستان دروازه صادرات ایران/ لزوم استفاده از ظرفیت مرزها


سیستان و بلوچستان با 320 کیلومتر مرز آبی و بیش از یک هزار و 100 کیلومتر مرز زمینی بین المللی در صورت برنامه ریزی مناسب دولتمردان می تواند به دروازه صادرات ایران تبدیل شود.

- - گروه استان ها؛ ایران کشوری است که با 15 کشور دنیا همسایگی دارد و اگر رویکرد درستی در نوع ارتباط با این کشورها اتخاد شود به طور قطع می تواند بخش مهمی از مباحث و موضوعات مهم منطقه ای ما را در ابعاد مختلف پوشش دهد و موجب رشد و توسعه اقتصادی کشورهای هم مرز شود.

سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که 187 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه استان بالغ بر یک هزار و 150 کیلومتر فاصله است، همچنین وجود 900 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان، 320 کیلومتر مرز با کشور افغانستان و 400 کیلومتر ساحل با پاکستان و دریای عمان و قرار گرفتن تنها بندر اقیانوسی کشور در این خطه از مزیت های برجسته تجارت این استان مرزی کشور به شمار می رود.

از سوی دیگر در سال های اخیر با توجه به اعمال تحریم های ظالمانه، بازارچه های شهرهای مرزی کشور، جایگاه ویژه ای از لحاظ ارزش اقتصادی و همچنین جذب گردشگران، به دلیل داشتن شرایط مناسب از جمله صدها کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه، پیدا کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان دروازه صادرات ایران/ لزوم استفاده از ظرفیت مرزها

سیستان و بلوچستان دروازه صادرات ایران/ لزوم استفاده از ظرفیت مرزها