مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 آبان 1400 ساعت 22:052021-10-29بين الملل

باقری: هدف در مذاکرات با 1+4 لغو تحریم هاست


علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه روسی راشاتودی اعلام کرد: هدف ایران در مذاکرات با گروه 1+4 لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه امریکا علیه ایران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از مسکو، باقری روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار شبکه راشاتودی در تشریح نتایج سفر هیات ایرانی به بروکسل گفت: هدف ما در مذاکرات با 1+4 لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ایران است، بر همین اساس ما در خصوص شرایط، اقتضائات و دست یابی به نتایج ملموس با طرف اروپایی گفتگو کردیم.

معاون وزیر خارجه، پیشرفت در مذاکرات هسته ای را منوط به اراده طرف مقابل برای لغو تحریم های غیر قانونی دانست.

باقری در ادامه گفتگو با راشاتودی، با تاکید بر حق صیانت هر کشور از امنیت خود، توان دفاعی ایران را معطوف بر تامین اهداف دفاعی دانسته و امکان دخالت کشور های خارجی در این امور را رد کرد.

معاون وزیر خارجه همچنین با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری، مبنی بر تحریمِ تولید، نگهداری یا استفاده از تسلیحات هسته ای، فعالیت های هسته ای ایران را غیرنظامی و صلح آمیز اعلام کرد.

باقری در خصوص اتهام زنی رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت که این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در غرب آسیا است و به همین جهت در جایگاه متهم و نه مدعی قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقری: هدف در مذاکرات با 1+4 لغو تحریم هاست

باقری: هدف در مذاکرات با 1+4 لغو تحریم هاست