مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 05:502021-10-30اجتماعي

کاهش سن بلوغ و پدیده نوجوان دبستانی


استاد ممتاز دانشگاه، با اشاره به کاهش سن بلوغ در نوجوانان، گفت: مهم ترین شاخص آغاز دوره نوجوانی تجربه بلوغ جنسی است و در حال حاضر بیش از 20 درصد دانش آموزان کلاسهای چهارم، - پنجم و ششم ابتدایی دیگر کودک دبستانی نیستند بلکه "نوجوان دبستانی" اند و نیاز به آرامش بیشتری دارند.

دکتر غلامعلی افروز در گفت وگو با ایسنا، همزمان با روز نوجوان، اظهار کرد: جمعیت نوجوانان به طور قابل توجهی نسبت به چند دهه گذشته زیاد شده و گروه سنی نوجوانی در دنیا فوق العاده بالا رفته است.

وی مهم ترین شاخص آغاز دوره نوجوانی را تجربه بلوغ جنسی دانست و ادامه داد: حدود 40، 50 سال پیش آغاز دوره نوجوانی پسران از سنین 15 و 16 سالگی و دختران بین 14 تا 16 سالگی بود، اما اکنون به 10 تا 11 و بعضا 12 سالگی رسیده است و گروه سنی 10 الی 11 سال تا پایان 18 سال در گروه سنی نوجوانان قرار می گیرند.

این استاد ممتاز دانشگاه با بیان اینکه باید نوجوانی را تعریف دوباره کرد، افزود: باید همگان بدانند بچه ای که هم اکنون در مقطع چهارم یا پنجم دبستان است، بالغ است و بالقوه می تواند همسر شود و این ویژگی ها توجه بیشتری را می طلبد و حمایت می خواهد.

اگر این دانش آموزان حمایت و هدایت شوند می توانند قدرت خلاقیت بیشتری داشته باشند چرا که دوران نوجوانی و بلوغ فرصتی برای رشد سریع سلول های مغز است، یکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن بلوغ و پدیده نوجوان دبستانی

کاهش سن بلوغ و پدیده نوجوان دبستانی