مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 08:102021-10-30اقتصادي

ماه نشانی ها طلای سرخ خود را روانه بازار می کنند


رییس جهادکشاورزی ماه نشان، از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد.

- علی عجم لو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه زعفران کاران ماه نشان برداشت طلای سرخ را در سطحی بالغ بر 50 هکتار آغاز کرده اند، اظهار کرد: عملیات برداشت این محصول تا آخر آبان ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود 128 کیلوگرم کلاله خالص در این شهرستان تولید شود، ادامه داد: از محل فروش این گیاه دارویی و ادویه ارزشمند که شهرت جهانی نیز دارد، امسال بیش از 4 میلیارد تومان عاید بهره برداران ماه نشانی خواهد شد.

عجم لو با توضیح این مطلب که 18 هکتار از اراضی زیر کشت زعفران اولین بار در این منطقه و در اراضی روستاهای لرده شور، بهستان و دندی به صورت مکانیزه کشت شده است، تصریح کرد: زعفران ماه نشانی ها برای فروش به بازارهای زنجان، کرج، قم، تهران و سایر شهرهای متقاضی ارسال می شود.

این مسئول با اشاره به ویژگی های محصول زعفران برای کشاورزان، متذکر شد: ویژگی منحصر به فرد محصول زعفران در مقایسه با سایر گیاهان دارویی این است که هم از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و هم نیاز آبی کمتری دارد، به همین خاطر هر ساله تعداد زیادی از کشاورزان علاقه مند به کشت این محصول شده و سطح زیر کشت آن در این شهرستان افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه نشانی ها طلای سرخ خود را روانه بازار می کنند

ماه نشانی ها طلای سرخ خود را روانه بازار می کنند