مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 10:152021-10-30سياسي

باستان شناسان ایتالیایی به محوطه باستانی شمی ایذه بازگشتند


مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی آیاپیر ایذه از بازگشت دوباره باستان شناسان ایتالیایی به محوطه باستانی شمی در فصل جدید کاوش این محوطه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی فرجی ظهر امروز شنبه درباره جزییات این خبر اظهار کرد: پس از پیدایش پیکره مفرغین از بزرگ زاده الیمایی در محوطه باستانی شمی و ورود سر مارک اورل اشتاین مجاری تبار به همراه همکار ایرانی خود بهمن کریمی در بیش از 80 سال پیش، کاوش درخوری در این محوطه به جز بازدیدهای موردی اسماعیل یغمایی و جعفر مهرکیان صورت نگرفت.

وی افزود: در سال 1391 و برای نخستین بار پس از انقلاب، هیئت کاوش منسجمی متشکل از باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی بر اساس تفاهم نامه ای که به تأیید پژوهشگاه میراث فرهنگی رسید، وارد منطقه شدند و تا سال 1395 این همکاری ادامه داشت و سپس با اتمام تاریخ تفاهم نامه و ورود ویروس کرونا ، شرایط به گونه ای پیش رفت که کاوش در منطقه شمی به مدت پنج سال تاکنون به تأخیر افتاد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی آیاپیر بیان کرد: تفاهم نامه جدید میان پژوهشگاه و مؤسسه CST مرکز پژوهش های باستان شناسی تورینو ایتالیا و همکاری دانشگاه پلی تکنیک این شهر، شرایط را برای آغاز فصل تازه ای از کاوش های مشترک میان باستان شناسان ایتالیایی و ایرانی به منظور دستیابی به اطلاعات تکمیلی در محوطه باستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باستان شناسان ایتالیایی به محوطه باستانی شمی ایذه بازگشتند

باستان شناسان ایتالیایی به محوطه باستانی شمی ایذه بازگشتند