مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 12:252021-10-30اجتماعي

ممنوعیت چرای دام در مناطق حفاظت شده مازندران به خاطر طاعون


طبق آمار رسمی سه هزار و 800 خانوار عشایر بومی و یک هزار و 600 خانوار عشایر غیر بومی با حدود 2 میلیون 400 هزار واحد دامی سبک و سنگین در استان مازندران زندگی می کنند.

- طبق آمار رسمی سه هزار و 800 خانوار عشایر بومی و یک هزار و 600 خانوار عشایر غیر بومی با حدود 2 میلیون 400 هزار واحد دامی سبک و سنگین در استان مازندران زندگی می کنند.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت که چرای دام های اهلی به دلیل شیوع طاعون نشخوارکنندگان در 500 هزار هکتار از عرصه های مرتعی و جنگلی تحت حفاظت این اداره کل تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

کوروس ربیعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد تلفات ناشی از شیوع طاعون در بین حیوانات نشخوارکنندهِ وحشی در مازندران بر اساس آخرین آمار به 46 راس رسید که برای اجرای طرح پیشگیرانه و در امان ماندن دام های اهلی از این طاعون، چرای دام ها در تمام مناطق تحت حفاظت محیط زیست و مناطق بالادست و پایین دست آن تا اطلاع بعدی ممنوع است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از امروز هشتم مهر ماه به اجرا درآمده است و دامداران برای در امان ماندن دام های سبک و سنگین از طاعون، علاوه بر واکسیناسیون دام ها علیه این بیماری ، باید از چرای دام های خود در مناطق تحت حفاظت محیط زیست به صورت جدی خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت چرای دام در مناطق حفاظت شده مازندران به خاطر طاعون

ممنوعیت چرای دام در مناطق حفاظت شده مازندران به خاطر طاعون