مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:152021-10-31اجتماعي

کمبود یا نبود کتاب درسی


مشکلات در نحوه توزیع کتاب های درسی همچنان پابرجاست و دانش آموزان یا با تأخیر زیادی کتاب هایشان را دریافت می کنند یا اصلا کتاب به دست آنها نمی رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری درباره معضل کمبود یا نبود کتاب درسی در برخی از پایه های تحصیلی که دانش آموزان و معلمان را در برخی از شهرها دچار مشکل کرده است، نوشت: یک ماه و هشت روز از سال تحصیلی جدید می گذرد اما همچنان تعداد زیادی از دانش آموزان کتاب درسی به دستشان نرسیده؛ آن هم نه فقط در روستاها یا مثلا مناطق عشایری که می گویند توزیع کتاب درسی در آنجا سخت است، بلکه در شهرهای بزرگ مانند تهران، تبریز، ساری، ارومیه یا اصفهان که جمعیت مدارس بالای 300 نفر است.

معضلی که باعث شده دانش آموزان دنبال کتاب های دست دوم درسی بگردند یا کتاب دوستان و همکلاسی هایشان را برای ساعاتی در روز به امانت بگیرند.

ماجرا چیست؟ چند سالی است که روش ثبت نام کتاب های درسی از سوی دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش تغییر کرده و به جای این که دانش آموزان از طریق ثبت نام در کتابفروشی ها، کتاب درسی دریافت کنند باید به سامانه ثبت نام کتاب درسی بروند و از طریق کد دانش آموزی که از طریق ثبت نام در سامانه دیگری به دست آوردند، درخواست کتاب درسی بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود یا نبود کتاب درسی

کمبود یا نبود کتاب درسی