مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-31پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک هیچ تأثیری بر سرماخوردگی و آنفلوآنزا ندارد


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که آنتی بیوتیک ها هیچ تأثیری بر روی ویروس سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا ندارند، به همین دلیل نباید برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای ویروسی مصرف شوند.

- ایسنا/فارس عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که آنتی بیوتیک ها هیچ تأثیری بر روی ویروس سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا ندارند، به همین دلیل نباید برای درمان سرماخوردگی یا آنفلوآنزای ویروسی مصرف شوند.

دکتر اورنگ ایلامی یکشنبه 9 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز فصل سرما پرسش های بسیاری پیرامون بیماری آنفلوآنزا مطرح می شود، گفت: آنفلوآنزا، شایع ترین بیماری ویروسی در فصل پاییز و زمستان است.

این بیماری دستگاه تنفسی را تحت تأثیر قرار داده و می تواند تمام رده های سنی از کودکان تا سالمندان را مبتلا کند.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ویروس های آنفلوآنزا با سرفه و عطسه کردن منتشر شده و در بیشتر موارد این انتشار از فرد به فرد، از طریق تماس دست با آنچه که به ویروس آنفلوانزا آلوده شده و تماس دست آلوده با دهان و بینی فرد منتقل می شود.

ایلامی به نشانه های ابتلا به بیماری آنفلوآنزا هم اشاره و بیان کرد: از مهم ترین نشانه های ابتلا به این ویروس می توان به تب، بدن درد، گرفتگی عضلات، سردرد، س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک هیچ تأثیری بر سرماخوردگی و آنفلوآنزا ندارد

مصرف آنتی بیوتیک هیچ تأثیری بر سرماخوردگی و آنفلوآنزا ندارد