مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 11:552021-10-31پزشكي

انگ اجتماعی سد راه ارائه خدمات به بیماران روانپزشکی


مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، یکی از موانع سر راه ارائه خدمات سلامت روان را، انگ اجتماعی پیرامون آن دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد حاجبی، در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان که روز یکشنبه در مرکز همایش های رازی برگزار شد، با بیان اینکه جهان در 20 ماه گذشته درگیر یکی از بزرگ ترین بحران های حوزه سلامت در یکصد سال اخیر بوده است، اظهار کرد: بحران همه گیری بیماری کووید19 همه ابعاد زندگی افراد را همچون اجتماعی و اقتصادی درگیر کرده است؛ به موازات گسترش بیماری کووید19 در جهان آثار این همه گیری بر سلامت روان آحاد جامعه به شکل درجات بالایی از استرس و اضطراب نمایان شده است.

وی با اشاره به اینکه این آثار در گروه هایی از جمعیت همچون سالمندان و افراد دارای بیماری های مزمن جسمی و روانشناختی، کودکان و زنان بارزتر است، بیان کرد: موضوع سلامت روان چالش همه اعصار بوده است، چه آن زمان که موضوع آن به این اندازه مشخص نبوده است و چه اکنون که می دانیم تامین سلامت روانی به عنوان یکی از اساسی ترین وظایف مهم سیستم های بهداشتی و درمانی در جهان مطرح است.

حاجبی تصریح کرد: تجربیات گذشته نشان می دهد که با گسترش بحث پیرامون موضوعات مرتبط با سلامت روان، راه برای عبور از انگ اختلالات روانپزشکی هموار می شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگ اجتماعی سد راه ارائه خدمات به بیماران روانپزشکی

انگ اجتماعی سد راه ارائه خدمات به بیماران روانپزشکی