مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 12:502021-10-31اقتصادي

مصرف سالانه 70 هزار تُن چای در کشور/ نیازمند واردات هستیم


رییس سازمان چای با اشار به تولید سالانه 30 هزار تن چای خشک در کشور و کمبود حدود 40 هزار تنی در سال، گفت: برای تأمین مصرف داخل نیازمند واردات چای هستیم.

- ، حبیب جهانساز بعد از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان فصل برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور، اظهار کرد: امسال 135 هزار و 469 تن برگ سبز چای توسط چایکاران استان های گیلان و مازندران برداشت شده است.

وی با بیان اینکه دولت 100 درصد سهم خود از مطالبات چایکاران را تا 15 مهر ماه پرداخت کرده است، گفت: تا این تاریخ 85 درصد سهم کارخانجات نیز به حساب چایکاران واریز شده است.

جهانسار با اشاره به اینکه بعد از پایان فصل برداشت بهزراعی باغات چای از اولویت های سازمان چای است، افزود: در همین راستا از طریق دو بانک عامل تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای چایکاران و 10 درصد برای کارخانجات با بازپرداخت حداقل 4 ساله در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای چایکاران به ازای هر هکتار چهار میلیون تومان و برای انجام کف بر، هرس و احیای باغات چای پیش بینی شده است، گفت: کارخانجات نیز می توانند از تسهیلات پیش بینی شده برای نوسازی و تجهیز کارخانه ها استفاده کنند.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به واردات چای و با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید 30 هزار تن چای خشک در داخل وجود دارد، اد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالانه 70 هزار تُن چای در کشور/ نیازمند واردات هستیم

مصرف سالانه 70 هزار تُن چای در کشور/ نیازمند واردات هستیم