مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 13:152021-11-01بين الملل

هجمه دیپلماتیک علیه لبنان؛ محور سعودی به دنبال چیست؟


سعودی ها سخنان وزیر اطلاع رسانی لبنان را آن هم زمانی که سمتی نداشته بهانه کرده اند تا شاید به زعم خود حزب الله را از صحنه لبنان کنار بزنند.

این اقدام به قدری عجیب است که محافل دیپلماتیک از نابخردی ریاض انگشت به دهان مانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک ویدئوی چند دقیقه ای از جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی نیز از ابتدا جانب دولت دمشق را گرفت که یکی از دلایل اصلی جدا شدن وی از شبکه ام بی سی همین موضوع بود.

حال به تازگی این ویدئو منتشر شده و سخنان قرداحی رسانه ای شده است؛ بالطبع هر جای دنیا که باشد نظر شخصی یک فرد غیر دولتی که هیچ مسئولیتی ندارد، هیچ آثار و تبعاتی در پی نخواهد داشت و کسی معترض آن نمی شود تا چه رسد به اینکه علیه آن کشور جنگ دیپلماتیک اعلام شود.

نکته دیگر اینکه هیچ جای دنیا نظر وزیر اطلاع رسانی موضع رسمی حکومت تلقی نمی شود و عمدتا رییس جمهور، نخست وزیر، وزیر خارجه و سخنگویان آن ها نظر رسمی حاکمیتی را اعلام می کنند.

پس چرا سعودی ها این چنین به جنگ لبنان رفته اند؟ پاسخ این سؤال به خوبی در سخنان فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی یافت می شود.

او در حاشیه نشست کشورهای گروه 20 در یک مصاحبه گفت: برای ما، این مسئله فراتر از اظهارنظر یک وزیر است بلکه بیشتر نشان دهنده وضعیتی است که لبنان در آن قرار گرفته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هجمه دیپلماتیک علیه لبنان؛ محور سعودی به دنبال چیست؟

هجمه دیپلماتیک علیه لبنان؛ محور سعودی به دنبال چیست؟