مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1400 ساعت 13:352021-11-01سياسي

ردیف مستقل ملی برای راه های عشایری اختصاص داده شود


رییس سازمان امور عشایر ایران از نمایندگان مجلس درخواست کرد در بودجه سال آینده یک ردیف ملی برای نگهداری راه های عشایری اختصاص دهند.

- به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم در دیدار با نماینده مردم بافت، رابر و ارزوییه اظهار داشت: درخواست ما از نمایندگان محترم مجلس این است که در بودجه 1401 یک ردیف مستقل ملی برای نگهداری راه های عشایری اختصاص دهند.

وی ادامه داد: 66 هزار کیلومتر راه عشایری در کشور داریم که سالانه نیاز به مرمت و بازسازی دارند اما سازمان امور عشایر برای نگهداری این راه ها اعتباری ندارد.

علایی مقدم با بیان اینکه اگر اقتصاد و معیشت عشایر به خطر بیفتد دیگر این نوع زندگی معنایی ندارد، تاکید کرد: با انجام کارهای زیربنایی در مناطق عشایری می توانیم به معیشت و رفاه عشایر کمک کنیم.

رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه با پایش دفترچه های عشایری موضوع سهمیه آرد عشایر برطرف می شود، بیان داشت: 252 هزار خانوار عشایری در کشور داریم اما برای 352 هزار خانوار دفترچه صادر شده و آرد دریافت می کنند که با پایش دفترچه های عشایری مشکل تأمین آرد عشایر برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر راه اندازی و ایجاد صندوق های اعتبارات خرد زنان عشایری در بافت، رابر و ارزوییه گفت: برای هر عضو از این صندوق ها ده میلیون تومان به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیف مستقل ملی برای راه های عشایری اختصاص داده شود

ردیف مستقل ملی برای راه های عشایری اختصاص داده شود