مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 06:352021-11-02اجتماعي

ماجرای درآوردن نخل ها در بخش ارم دشتستان چه بود؟


چند روز است که تصویری در شبکه های اجتماعی از درآوردن درخت های نخل از روستایی در بخش ارم شهرستان دشتستان در استان بوشهر در فضای مجازی دست به دست می شود، - بخشدار ارم در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.

نخل نماد ایستادگی و مقاومت است، این درخت توانایی ایجاد سازگاری در رطوبت پایین خاک را دارا است و از همین رو گل سر سبد باغات جنوب کشور محصوب می شود به طوری که هموطنان جنوب را به آفتاب، نخل و دریا می شناسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به تازگی ویدئویی در فضای مجازی دست به دست می شود که فردی در حال درآوردن نخیلات از ریشه است و در ادامه این اقدام را به دلیل شرایط اقتصادی و وضعیت بد بارش ها و کم شدن حقابه ها عنوان می کند و می گوید که نخلداران بی رمق و درمانده درختان خود را به کشورهای همسایه خلیج فارس صادر می کنند.

در توضیحات این فیلم ها آمده که مربوط به روستاهای تنگ فاریاب و تنگ درکش در بخش ارم شهرستان دشتستان است ادعا می شود که صدها اصل نخل با عمر بیش از ده سال و در شرایط نرمال ثمردهی از زمین کنده و به بوشهر منتقل شده و به کشور قطر صادر می شوند.

بخشدار ارم در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نخل فروشی در کل کشور از استان خوزستان گرفته تا هرمزگان رایج است، اظهار کرد: برای شما هم پیش آمده است که در بلوار و پارک های شهر نخل های بالغی را می بینید که از نقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای درآوردن نخل ها در بخش ارم دشتستان چه بود؟

ماجرای درآوردن نخل ها در بخش ارم دشتستان چه بود؟