مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:202021-11-02سياسي

قم بیش از 400 امام زاده دارد


قم دارای 2 هزار موقوفه و بیش از 400 امام زاده است که 197 مورد از آنها در بانک اطلاعات اداره کل اوقاف وامور خیریه این استان به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، همزمان با بزرگداشت روز قم جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبرگزاری ها و رسانه های مختلف روز دوشنبه با شرکت در تور قم گردی از فعالیت های عمرانی پنج امام زاده شاخص این استان بازدید به عمل آوردند.

اصحاب رسانه قم ابتدا با حضور در آستان امام زاده سید علی (ع) از نوادگان نخستین امام شیعیان از طرح احداث مجتمع فرهنگی این بقعه متبرکه بازدید کردند.

غلامرضا بخشی مسئول امور عمرانی اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با بیان اینکه این طرح در زمینی به وسعت 9 هزار مترمربع و در چهار طبقه در حال اجرا است افزود: اعتبار پیش بینی شده برای طرح فوق بالغ بر 500 میلیارد ریال است، که هم اکنون 100 میلیارد ریال آن تامین شده، و برآورد ما این است که طی مدت 2 سال تکمیل و راه اندازی شود.

همچنین در ادامه خبرنگاران در جریان طرح های عمرانی انجام شده در این بقعه امام زاده ابواحمد از نوادگان حضرت علی (ع)، از جمله طرح پنج میلیارد ریالی همسان سازی قبور و طرح ساختمان دانشکده علوم قرآنی که با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در پیرامون آن به بهره برداری رسیده قرار گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم بیش از 400 امام زاده دارد

قم بیش از 400 امام زاده دارد