مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-02اقتصادي

ضرورت تبدیل آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مردمی


مدیرکل پخش سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل ها با تأکید بر ضرورت تبدیل آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مردمی گفت: برای گسترش آبخیزداری مردمی لازم است ظرفیت های قانونی به کار گرفته شود تا بتوان از قطره قطره نزولات آسمانی استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ابوالقاسم حسین پور در وبینار علمی چالش ها و فرصت ها در ارتقای تولیدات دیم و امنیت غذایی با روش های حفاظت خاک و آبخیزداری که در پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری برگزار شد، گفت: باید در مجامع علمی و دانشگاهی، ظرفیت های آب سبز احصا و ارزش اقتصادی آن ملاحظه شود.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که باید برای کشاورزی دیم مدنظر واقع شود افزایش بهره وری نزولات در کشور است که این مهم با اعمال مدیریت جامع حوزه آبخیز و کاهش تبخیر و ذخیره سازی آن امکانپذیر خواهد بود.

در این وبینار جهانگیر پرهمت - عضو هیئت علمی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری - با تاکید بر نقش سطوح آبگیر باران در ارتقای تولید باغات دیم و کاهش تبخیر و سیل خیزی گفت: از جمله چالش های کشاورزی دیم در ایران می توان به فرسایش زیاد و تخریب اراضی به دلیل شخم غالب در جهت شیب، شدت بالای سیل خیزی نسبت به سایر کاربری ها به دلیل ضعف در مدیریت مزرعه و کاهش نفوذ و در نتیجه کاهش منابع آب زیرزمینی اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تبدیل آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مردمی

ضرورت تبدیل آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مردمی