مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 19:102021-11-02اقتصادي

حداکثر قیمت شکر برای مصرف کننده اعلام شد


دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر ایران با اشاره به اینکه حداکثر قیمت شکر یک کیلوگرمی برای مصرف کننده نهایی 16 هزار تومان است، گفت: حداقل تا تابستان 1401 نیازی به واردات شکر نداریم.

- بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر ایران در گفت و گو با مهر، با انتقاد از مطرح کردن برخی از مباحث غیرکارشناسی مبنی بر افزایش قیمت شکر گفت: در روزهای اخیر مباحثی در برخی سایت ها و رسانه ها مبنی بر افزایش قیمت شکر مطرح شده که غیرکارشناسی است و منجر به ایجاد نابسامانی در بازار می شود.

دانایی با اشاره به اینکه مصرف شکر در کشور به شدت کاهش پیدا کرده افزود: در حال حاضر باید ماهانه 150 هزار تن شکر به بازار تزریق می شد اما نیاز کنونی بازار ماهی حدوداً 100 هزار تن است و در فصل تابستان نیز در حالی که طبق روال قبل باید در ماه حدود 220 هزار تن شکر به بازار تزریق می کردیم به زحمت میزان عرضه به 160 هزار تن می رسید.

دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر ایران با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی چغندر قند در اسفند ماه سال گذشته مجدداً افزایش پیدا کرد، افزود: این اتفاق به دنبال درخواست انجمن رخ داد چرا که قیمت اولیه مناسب نبود و منجر به کاهش شدید تولید می شد.

این فعال بخش خصوصی توضیح داد: قیمت چغندر پارسال 602 تومان بود که به 1,300 تومان افزایش یافت به عبارتی با رشد 107 درصدی ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداکثر قیمت شکر برای مصرف کننده اعلام شد

حداکثر قیمت شکر برای مصرف کننده اعلام شد