مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 06:052021-11-03سياسي

راه وشهرسازی همدان درباره تهیه طرح جامع پاسخگو باشد


عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه متولی اصلی حفظ و حراست از بناهای تاریخی راه وشهرسازی است، گفت: راه وشهرسازی جواب رسانه ها را بدهد که چرا بیش از 2 سال از قانونی که ابلاغ شده طرح جامع آماده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رحیمی فر در صحن شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: به استناد ماده 3 اصل 123 قانون راه وشهرسازی مکلف است ظرف پنج سال طرح جامع را آماده کند و مدیرکل و شهرسازی باید پاسخ بدهد و این عدم پاسخگویی شانه خالی کردن از مسئولیت است.

وی اضافه کرد: طبق قانون وزارت راه وشهرسازی در رابطه با شهرها و بنیاد مسکن در مورد روستاها مکلفند با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها طرحی را آماده کنند، حال راه و شهرسازی بگوید پس از گذشت دو سال و نیم چه کاری کرده است.

رحیمی فر مطرح کرد: اساسی ترین کاری که می شود برای بافت تاریخی کرد طرح جامع است و اگر بخواهیم اقدامی در این رابطه انجام دهیم باید بر اساس این طرح باشد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در طی سالیان حفظ را انجام ندادیم، در رابطه با احیا هم هیچ اقدامی نکردیم و در حال تخریب آثار تاریخی مان هستیم، افزود: میراث فرهنگی همدان مصادیقی دارد که حفظ و نگهداری شده و موفق بوده است و در مورد تخریب های اخیر نیز باید مسئولان جلو بیفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه وشهرسازی همدان درباره تهیه طرح جامع پاسخگو باشد

راه وشهرسازی همدان درباره تهیه طرح جامع پاسخگو باشد