مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 16:102021-11-03سياسي

تصویب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار در مجلس


لایحه مقاوله نامه بازرسی کار، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

- به نقل از وزارت کار، حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار گفت : نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه مقاوله نامه بازرسی کار سازمان بین المللی کار با 169 رأی موافق، 12 رأی مخالف، 4 رأی ممتنع از مجموع 224 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

وی افزود : با تصویب ماده واحده لایحه تقدیمی دولت با عنوان مقاوله نامه بازرسی کار ، اجازه تسلیم اسناد مشتمل بر یک مقدمه و 39 ماده داده شد.

رعیتی فرد، به اساسنامه سازمان بین المللی کار اشاره کرد و گفت: از تمامی کشورهای عضو آن سازمان خواسته شده است تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار در سطح ملی به ویژه اجرای مقاوله نامه بازرسی کار اقدام کنند.

معاون روابط کار خاطر نشان کرد : این مقاوله نامه نخستین و مهمترین سند حاکمیتی سازمان بین الملی کار (از میان 4 مقاوله نامه حاکمیتی آن سازمان) است که در سال 1947 میلادی به تصویب مجمع عمومی آن سازمان رسیده و تاکنون بیش از 148 کشور به آن ملحق شده اند.

وی در ادامه گفت : از اهداف اساسی مقاوله نامه بازرسی کار، ایجاد و تقویت نظام بازرسی کار و ارتقای ساختار و عملکرد آن در سطح کشورها و استقلال این ارگان حاکمیتی در حوزه تنظیم روابط کار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار در مجلس

تصویب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار در مجلس