مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آبان 1400 ساعت 16:052021-11-04سياسي

تسریع در تعیین تکلیف اسناد هویتی فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی


معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به اینکه 2 هزار کودک با مادر ایرانی و پدر افغانستانی در استان کرمان زندگی می کنند، خواستار رسیدگی هرچه سریع تر به پرونده هویتی این کودکان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی عصر امروز در کارگاه نظام عدالت برای اطفال و نوجوانان با تاکید بر کودکان مهاجر و پناهنده در محل هتل پارس اظهار داشت: 330 مقرره داخلی و خارجی درباره اطفال وجود دارد و والدین تکلیف اصلی برای صیانت و حفظ شخصیت اطفال و نوجوانان و رشد و تعالی و سلامت جسمانی و روحانی آنها را برعهده دارند.

وی بیان داشت: وظایف والدین اما تکلیف حکومت ها مسؤولان و سازمان ها را برنمی دارد و کم نمی کند و همه افراد جامعه مسؤول هستند و ما حتی در برابر کودکان آواره و پناهنده مسؤولیت داریم و نباید وضعیت به نحوی باشد که کودکی برای لقمه نان و یا سرپناه دچار تخلف شود.

 معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تصریح کرد: ده ها سوء استفاده از کودکان بی پناه می شود و نباید شرایط به شکلی باشد که به کودک طمع کرده و یا از او سوء استفاده کنند.

قدرتی ابراز داشت: همه بچه ها مانند بچه های خودمان هستند و باید نسبت به آنها حساس باشیم و همه ما مسؤولیم و دادستان ها باید بهزیستی، آموزش و پرورش و مسؤولان مربوطه را بخواهند و مسائل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسریع در تعیین تکلیف اسناد هویتی فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی

تسریع در تعیین تکلیف اسناد هویتی فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر افغانستانی