مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 04:552021-11-06اجتماعي

لطفا دست دست نکنید


اولین روز خردادماه سال گذشته بود که رانش زمین در مسیر ارتباطی روستاهای مرق و مرقکان و سیاله از توابع بخش مرکزی ساوه، راه ارتباطی این سه روستا را مسدود کرد.

- با تخریب جاده این سه روستا، امکان تردد زمینی برای ساکنین وجود نداشت و ساکنین این سه روستا مجبور شدند از مسیر دریاچه سد الغدیر که در مجاورت آنها قرار دارد برای تردد استفاده کنند و به همت مدیریت بهره برداری از سد الغدیر، شهرداری و سپاه، چند فروند قایق به کمک مردم روستا آمد، اما مشکل این روستاها که به نوعی به لحاظ جغرافیایی در بن بست قرار دارند کماکان باقی ماند.

آن دسته از کهنسالان روستا که نیازمند خدمات پزشکی بودند از سفر آبی می ترسیدند پس ترجیح می دادند در خانه بمانند و این شرایط برای آنها خطرناک بود، از طرفی گاز روستاها قطع شده بود تا از بروز انفجار احتمالی ناشی از رانش احتمالی مجدد در این منطقه جلو گیری شود چراکه خط لوله گاز از محل رانش شده می گذرد و همین امر باعث نیاز مبرم ساکنان به کپسول گاز شده که به گفته آنها به راحتی به دستشان نمی رسید.

معدود وسیله نقلیه موجود در روستاها نیز که کار انتقال مردم تا دریاچه سد را برعهده گرفته بودند از نظر تامین سوخت در مضیقه بودند و همه این مشکلات به یکباره زندگی را در این بن بست جغرافیایی بسیار سخت کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لطفا دست دست نکنید

لطفا دست دست نکنید