مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 05:252021-11-06سياسي

صنایع خلاق فرهنگی؛ کمک حال اقتصاد فرهنگ و هنر


نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور گفت: کارکرد اساسی مراکز صنایع خلاق فرهنگی، کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

- محمدرضا باقری در حاشیه بازدید از جهاددانشگاهی زنجان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سال 92 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و این نقشه مشتمل بر 10 راهبرد کلان و 12 اقدام ملی است، به عبارت دیگر این نقشه ، سند بالادستی فرهنگی کشور محسوب می شود.

در فصل هفتم نقشه آمده است که حرکت های استانی انجام و شورای فرهنگ عمومی استان ها مکلف به بنا به اقتضائات قومی و فرهنگی خود، مسائل ویژه خود را احصا و آن را در امتداد نقشه مهندسی کشور به سرانجام برسانند.

وی در رابطه با برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هر استان، افزود: این نقشه در استان ها یک برنامه عملیاتی در امتداد سند سیاستی فرهنگ کشور بوده و شورای فرهنگ عمومی نقش مدیریتی بهتری با اشراف به برنامه دستگاه ها خواهد داشت و مشخص می شود که کدام دستگاه، چه اقدامی را برای حل مشکل موجود در استان خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به نقش مردم در این نقشه مهندسی فرهنگی، ادامه داد: پیش بینی شده که در کارگروه های مشورتی از ظرفیت نمایندگان سمن ها، فعالان فرهنگی و اساتید دانشگاه ها استفاده می شود تا آنان دستگاه های را در حل مشکلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع خلاق فرهنگی؛ کمک حال اقتصاد فرهنگ و هنر

صنایع خلاق فرهنگی؛ کمک حال اقتصاد فرهنگ و هنر