مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 14:402021-11-06بين الملل

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟


نشریه مدرن دیپلماسی در تحلیلی به بررسی رقابت های گروه های تروریستی در افغانستان همزمان با قدرت گیری طالبان در آن پرداخته و نسبت به پیامدهای امنیتی آن هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مشروح این مقاله که به قلم اوران بوتوبکوف متخصص و پژوهشگر اسلام سیاسی نوشته شده و خبرآنلاین آن را ترجمه کرده، آمده است: دیپلماسی عملگرایانه طالبان و خروج تدریجی از ایدئولوژی افراطی، جهادگران آسیای مرکزی را از طالبان دور کرده و دشمن سرسخت آن، داعش خراسان (ISK) را تقویت می کند.

جهادگرایان اویغور مورد پشتیبانی طالبان که از شهید و شهادت بطور انحصاری علیه مقامات چینی در گذشته سو استفاده می کردند، اخیرا یک حمله انتحاری علیه اقلیت شیعه هزاره تحت حاکمیت طالبان انجام دادند.

دو دستگی در جنبش اسلامی ازبکستان برقراری روابط گرم توسط دولت موقت طالبان با چین، روسیه و ازبکستان با واکنش منفی رسانه های افراطی اسلام گرا در ازبکستان و تاجیکستان همراه شده است، زیرا آنها این سه را رژیم طاغوت می دانند.

طالبان در دیدار با مقامات دولتی آسیای مرکزی و چین، به جز تاجیکستان، متعهد شدند که از خاک افغانستان به عنوان پایگاه تروریستی استفاده نخواهد شد.

تعهدی که بعید است اسلام گرایان افراطی کهنه کار در آسیای میانه را خوشحال کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟