مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 15:452021-11-06بين الملل

پنتاگون اختیارات اتمی به بایدن نمی دهد


چنین به نظر می رسد که پنتاگون قصد دارد جو بایدن رییس جمهوری آمریکا را از اصلاح موضع هسته ای این کشور به سمت موضعی نه چندان جنگ جویانه بازدارد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از نشریه پولیتیکو، هدف بایدن برای کاهش نقش تسلیحات هسته ای در گرایش نظامی آمریکا با مقاومت شدید پنتاگون همراه شده است، به ویژه زمانی که اطلاعاتی درمورد افزایش زرادخانه های چین و روسیه منتشر می شود.

در میان گزینه های مورد بحث در جریان بازنگری یک ساله، تصویب سیاست نه به استفاده کننده اولیه(از سلاح هسته ای) و/یا اعلام اینکه هدف صرف زرادخانه بازداشتن از جنگ هسته ای است و اینکه چنین تسلیحاتی نباید برای پاسخگویی به جنگی متعارف یا دیگر تهاجمات استراتژیک همچون جنگ سایبری مورد استفاده قرار گیرند.

این دو مورد نشانه انحراف از موضع کنونی است که در سراسر عصر هسته ای درمورد اینکه آمریکا باید اول حمله کند یا نه، مبهم بوده است و همچنین حاوی این پیام است که سلاح اتمی برای بازدارندگی از حمله هسته ای و غیرهسته ای کارایی دارد.

یک مقام کاخ سفید در حالی که خواست نامش فاش نشود، به پولیتیکو گفت که شورای امنیت ملی بایدن پیش بینی می کند نشستی در سطح عالی در مورد سیاست اعلام هسته ای در ماه جاری برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون اختیارات اتمی به بایدن نمی دهد

پنتاگون اختیارات اتمی به بایدن نمی دهد