مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 06:402021-11-07اقتصادي

جهش تولید در دیم زارهای همدان/نهاده های مورد نیاز با تعرفه پایین توزیع می شود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: به منظور استفاده بهینه از عوامل تولید(خاک) و افزایش و استمرار تولید در دیم زارهای کشور، طرحی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در 6 استان کشور در حال اجرا است.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: به منظور استفاده بهینه از عوامل تولید(خاک) و افزایش و استمرار تولید در دیم زارهای کشور، طرحی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی به صورت پایلوت در 6 استان کشور در حال اجرا است.

احمد قدیمی گرجایی افزود: هدف نهایی این طرح افزایش بهره وری تمام محصولات زارعی دیم و همچنین افزایش سطح زیرکشت دیم محصولاتی نظیر حبوبات دیم، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی دیم و اجرای کشاورزی حفاظتی با توجه به امکانات و شرایط موجود است.

وی با اعلام اینکه در راستای حمایت از این طرح توزیع نهاده های مورد نیاز از جمله کود شیمیایی و همچنین بیمه محصولات کشاورزی با تعرفه پایین پیش بینی شده است، تصریح کرد: در شهرستان همدان سطح اراضی دیم افزون بر 52 هزار هکتار است، که بیش از50 درصد اراضی دیم با مساحت 33 هزار و600 هکتار تحت پوشش طرح فوق قرار دارد و در این طرح از توانمندی سه شرکت بخش خصوصی، 18 کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان همدان به منظور آموزش روش های نوین کشاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش تولید در دیم زارهای همدان/نهاده های مورد نیاز با تعرفه پایین توزیع می شود

جهش تولید در دیم زارهای همدان/نهاده های مورد نیاز با تعرفه پایین توزیع می شود