مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-07بين الملل

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟


اخیراً، فرخ شامی یکی از جمع آوران کمک مالی القاعده، که وزارت خزانه داری ایالات متحده او را به فهرست تحریم ها اضافه کرد، از اسلام گرایان پسافروپاشی شوروی خواست که به افغانستان هجرت نکنند، - علیرغم اینکه رهبری طالبان علناً حضور گروه های تروریستی فراملی را در این کشور رد می کند، گزارش اخیر سازمان ملل نشان می دهد که حدود ده هزار جنگجوی خارجی در افغانستان وجود دارد که بیشتر از اعضای القاعده، حزب اسلامی ترکستان (TIP)، کتیبات امام البخاری (KIB)، کتیبات التوحید و جهاد (KTJ)، اتحادیه جهاد اسلامی (IJU) و جماعت انصارالله (JA).

هستند.

اکنون که طالبان به پیروزی مورد انتظار خود دست یافته و در قدرت را به دست دارد، داعش خراسان در تلاش است تا صندلی خالی جهادی را برای شکار مهاجران آسیای میانه که بدون هدف خصمانه در افغانستان پس از آمریکا باقی مانده اند را تصاحب کند.

گروه های جهادی ازبک، اویغور و تاجیک که از سوی طالبان حمایت می شوند، تحت تأثیر توانایی های عملیاتی پیچیده و پتانسیل بالای داعش خراسان برای انجام حملات هدفمند بر نقاط آسیب پذیر طالبان قرار گرفته اند تا مشروعیت آنها در چشم افغان ها و جهان تضعیف شود.

از زمان به قدرت رسیدن طالبان در 15 اوت، داعش خراسان مسئولیت بیش از 50 حمله جداگانه از جمله یک بمب گذاری انتحاری در فرودگاه بین المللی کابل، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟

چرا خطر قدرت گرفتن داعش خراسان جدی است؟