مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:302021-11-07اقتصادي

آفت چوبخار به جان نخل های بوشهر افتاد؛ این بار جدی تر از قبل


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفت چوبخار یکی از تهدیدات جدی این روزهای نخیلات استان است که اگر چه در سال های قبل هم وجود داشته است اما با توجه به خشکسالی های اخیر و تغییر اقلیم نخیلات ضعیف تر و این آفت مهاجم تر شده است.

- آفت چوبخار به جان نخل های بوشهر افتاد؛ این بار جدی تر از قبل ایسنا/بوشهر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: آفت چوبخار یکی از تهدیدات جدی این روزهای نخیلات استان است که اگر چه در سال های قبل هم وجود داشته است اما با توجه به خشکسالی های اخیر و تغییر اقلیم نخیلات ضعیف تر و این آفت مهاجم تر شده است.

خسرو عمرانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه و آفت چوبخوار شامل سوسک شاخ دار و سوسک شاخک بلند، نخیلات استان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: خشکسالی های مداوم باعث محدود شدن آبیاری نخیلات افزون براین کاهش کیفیت آب نیز از جمله عوامل تشدیدکننده فعالیت آفت های چوب خوار و ضعیف تر شدن نخیلات استان است.

وی اضافه کرد: اگرچه این آفت همیشه در نخلستان های استان بوشهر بوده و در ردیف آفت های درجه 3 به شمار می رفت اما خشکسالی ها و کاهش کمی و کیفی آب و تغییر رفتار آفات چوبخوار باعث شد تا اکنون آفت درجه یک نخیلات این استان شناخته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت چوبخار به جان نخل های بوشهر افتاد؛ این بار جدی تر از قبل

آفت چوبخار به جان نخل های بوشهر افتاد؛ این بار جدی تر از قبل