مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:452021-11-07سياسي

رنده یاد رفیعی؛ چهره‏ ی درخشان ادبی کشور اما ناشناخته در زادگاهش


استاد «محمد علی رفیعی» از مترجمان و زبانشناسان دانشمند و از مشاهیر و چهره های درخشان فرهنگ و ادب کشور است که متاسفانه جایگاه و منزلت او در زادگاهش یزد ناشناخته مانده است.

- ایسنا/یزد استاد محمد علی رفیعی از مترجمان و زبانشناسان دانشمند و از مشاهیر و چهره های درخشان فرهنگ و ادب کشور است که متاسفانه جایگاه و منزلت او در زادگاهش یزد ناشناخته مانده است.

دکتر محمد علی(حمید)رفیعی از روشنفکران برجسته و از شخصیت ‏های ارزشمند یزد بود که در زمینه تاریخ و جامعه‏ شناسی اطلاعات وسیعی داشت و از سویی، از چهره‏ های درخشان فرهنگی و ادبی کشور بود ولی متأسفانه چنان که باید و شاید، جایگاه و منزلت او در زادگاهش یعنی یزد شناخته شده نیست.

زنده یاد رفیعی، مترجمی توانا، زبانشناسی برجسته، ادیبی فرهیخته، نویسنده و منتقدی سخن‏ شناس و شاعری بیدار دل بود اما والاتر از همه این ها، انسان بود؛ انسانی نواندیش و برخوردار از اندیشه‏ های والای انسانی.

به طوری که مرگ زودهنگام او ضایعه‏ ای بزرگ برای فرهنگ و ادب ایران رقم زد چرا که در اوج خلاقیت و باروری اندیشه و هنر به ناگاه چراغ عمرش خاموش شد.

آثار گران سنگی که این مترجم و زبانشناس دانشمند از خود به یادگار نهاده، سال‏ های سال می‏ تواند پایه و معیاری برای رهروان پویای فرهنگ و زبان پارسی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنده یاد رفیعی؛ چهره‏ ی درخشان ادبی کشور اما ناشناخته در زادگاهش

رنده یاد رفیعی؛ چهره‏ ی درخشان ادبی کشور اما ناشناخته در زادگاهش