مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 09:202021-11-07پزشكي

عزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی


مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به عزم جزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی، گفت: به زودی به عنوان ابلاغ پروتکل طب ایرانی منتشر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز ظرفیت طب های سنتی برای کمک به درمان مبتلایان استفاه کرده اند از شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای همه گیری کووید، ما بحث های متعددی داشتیم که در راستای آن کارآزمایی های بالینی و تحقیقات گوناگونی در مورد فرضیات برگرفته از منابع طب سنتی ایرانی انجام شد.

دکتر حسینی یکتا با بیان اینکه بالغ بر 100 کارآزمایی بالینی صورت گرفته و نتایج آن استخراج شده است، تصریح کرد: برخی از آنها به دنبال این رفتند که مجوزهای خود را به عنوان فرآورده های طبیعی که به درمان کرونا کمک می کنند، دریافت کنند؛ درحال حاضر مجوز 17 فرآورده طبیعی دریافت شده است و 9 فرآورده طبیعی در بازار دارویی کشور به تولید رسیده و وجود دارد.

ابلاغ پروتکل طب ایرانی؛ به زودی مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما بیش از این می توانستیم از ظرفیت طب سنتی در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان ها با کسب مشاوره از متخصصان این حوزه استفاده کنیم که متأسفانه براساس رویکردی که تاکنون وجود داشته این امر محقق نشده و به تسهیل گری نیاز است، عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی

عزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی