مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 09:502021-11-08اقتصادي

چند نرخی کرن ارز سبب ایجاد رانت و فساد شد/ لزوم حذف هوشمندانه ارز 4200 تومانی


سیستم چند نرخی و وجود ارز 4200 تومانی سبب ایجاد رانت و فساد شده و تاثیری در ارزان شدن کالاهای اساسی نداشت لذا حذف تدریجی و هوشمندانه آن منطقی ترین روش در برهه کنونی است.

- محمد حسن زاده صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: تجربه قبلی اقتصاد ایران و سایر کشورها که سیاست چند نرخی و وجود ارز 4200 تومانی در کنار نرخ ارز آزاد را داشته اند، همواره نشانگر آن بوده که این سیاست به اهداف خود نرسیده و سبب ایجاد رانت و فساد شده است.

وی افزود: سیاست دستوری به هیچ عنوان در اقتصاد و تعیین نرخ برای ارز کارساز نبوده و به همین دلیل سیاست گذشته در چند نرخی کردن ارز از اساس یک کار اشتباه بود که باعث ایجاد فساد شد، بی آنکه به اهداف خود رسیده باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: اهدافی همانند ارزان شدن کالاهای اساسی و رفاه مردم به هیچ عنوان با این سیاست به نتیجه ای نرسید چرا که تحقق این امر نیازمند نظارت های فوق العاده وسیع است که عملا اجرای آن سطح از نظارت امکان پذیر نیست.

حسن زاده با اشاره به لزوم حذف ارز 4200 تومانی عنوان کرد: بدون شک برای بهبود اوضاع و وضعیت اقتصاد ایران، نرخ ارز 4200 تومانی باید بدون هیچ گونه تعارفی حذف شود و دولت می تواند از کانال های دیگر برای حمایت از مردم در جهت تامین کالاهای اساسی استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نرخی کرن ارز سبب ایجاد رانت و فساد شد/ لزوم حذف هوشمندانه ارز 4200 تومانی

چند نرخی کرن ارز سبب ایجاد رانت و فساد شد/ لزوم حذف هوشمندانه ارز 4200 تومانی