مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 12:402021-11-08پزشكي

جزییات تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال


رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز جزییات تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال را اعلام کرد.

- رییس گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال در استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: واکسن ها در سه نوع یک دز، دو دز و سه دز هستند که بعضی از واکسن ها مانند جانسون اند جانسون یک دز بوده و نمونه ی آن در کشور ما وجود ندارد؛ اکثر واکسن ها دو دز هستند و برای تکمیل ایمنی، دز سوم آن هم تزریق می شود، برای نمونه واکسن پاستوکوک در ابتدا برای سنین 12 تا 17 سال تزریق شد و سپس تزریق آن برای افراد بالای 17 سال اعلام شد که در اینصورت باید دز سوم آن نیز با نام پاستوکوک پلاس به افراد بالای 60 سال تزریق شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است، واکسن هایی مثل سینوفارم و برکت که هر دو دز آنها برای تمامی سنین تزریق می شود، دز سوم آن هم به منظور افزایش ایمنی برای گروه بالای 60 سال تزریق شود که البته شاید در آینده به نابه تحقیقات انجام شده، تزریق دز سوم برای تمامی افراد توصیه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال

جزییات تزریق دز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای 60 سال