مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-10سياسي

زیارت عبدالعظیم(ع) همانند زیارت امام حسین(ع) است


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و جایگاه ایشان، گفت: امام هادی(ع) به شخصی از ری که به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده بود فرمودند زیارت عبدالعظیم در ری مانند زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ در مراسم جشن همراهی که به مناسبت ایام معصومیه سه شنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه فردا سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام است و در زمان امام کاظم علیه السلام تا امام عسکری علیه السلام زندگی کرده است.

وی با اشاره به ویژگی هایی که در حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) وجود داشته است، گفت: اولین ویژگی اعتماد و توجهی است که امام معصوم به ایشان داشته اند و غیر از این، او منتسب به خاندان امامت است اما به عنوان یک محدث، راوی و عالم مورد اعتماد بوده و ائمه (ع) شیعیان خود را به حضرت عبدالعظیم حسنی ارجاع می دادند.

استاد حوزه علمیه ویژگی دوم حضرت عبدالعظیم(ع) را مهاجرتشان از عراق به ایران و حضورشان در ری دانست و افزود: یکی از مقدس ترین امور در اسلام موضوع هجرت است و ما در اسلام برای حفظ دین دو هجرت مهم داشتیم که یکی هجرت مسلمانان به حبشه و یکی هم هجرت پیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیارت عبدالعظیم(ع) همانند زیارت امام حسین(ع) است

زیارت عبدالعظیم(ع) همانند زیارت امام حسین(ع) است