موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-10بين الملل

شکست حقوقی ترامپ مقابل کمیته تحقیق شورش کنگره


یک قاضی فدرال در آمریکا، شکایت دونالد ترامپ را که نمی خواست اسنادی از بایگانی ملی آمریکا برای بررسی به دست کمیته بررسی حمله خشونت بار شش ژانویه به کنگره برسد، - رد کرد؛ به دنبال صدور این حکم، رییس جمهوری سابق آمریکا به سرعت درخواست تجدیدنظر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی از این کمیته تحقیقات با هدف جلوگیری از دادن سوابق مربوط به دوران ریاست جمهوری اش از جمله سوابق تلفنی، گزارش های مربوط به بازدیدکنندگان و سایر اسناد به آن کمیته با استناد به مزایای اجرایی شکایت کرده بود.

تانیا چوتکان، قاضی منطقه ای آمریکا این درخواست را رد و عنوان کرد که این جو بایدن، رییس جمهوری آمریکاست که بهترین جایگاه را داراست تا تعیین کند آیا درخواست این رییس جمهوری سابق آمریکا با استناد به مزایایی قوه مجریه باید پذیرفته شود یا خیر.

چوتکان که از قضات منصوب شده در دوره باراک اوباما، رییس جمهور اسبق آمریکاست، در سندی 39 صفحه ای به جهت اعلام نظرش گفت: شاکی از دستور رییس جمهور فعلی آمریکا که موظف به پذیرش آن است، تمکین نمی کند.

به نظر می رسد موضع او مبنی بر اینکه ممکن است اراده صریح قوه مجریه را نادیده بگیرد، بر مبنای این تلقی است که قدرت اجرایی اش تا ابد وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست حقوقی ترامپ مقابل کمیته تحقیق شورش کنگره

شکست حقوقی ترامپ مقابل کمیته تحقیق شورش کنگره