مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-10بين الملل

فرانسه: به روس ها درباره فعالیت شان در آفریقای غربی هشدار می دهیم


پاریس برای چندمین بار قصد دارد به روسیه بقبولاند که به یادگار از دوره استعمار، انحصار مراوده با آفریقای غربی و حضور در این منطقه، فقط در اختیار فرانسه است.

- به نقل از رویترز، وزرای دفاع و خارجه فرانسه در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که در دیداری که روز جمعه در پاریس با همتایان روس خود خواهند داشت؛ دغدغه جدی الیزه را درباره فعالیت های کرملین در منطقه غرب آفریقا مطرح خواهند کرد.

پاریس-مسکو درباره تحولات اوکراین و همچنین ادعاها درباره تمایل دولت مالی برای استخدام هزار نفر از نیروهای واگنر که یک شرکت خصوصی روسی در زمینه ارائه خدمات امنیتی است؛ اختلاف نظر دارند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه مدعی شده که این نیروها در راستای تأمین منافع مسکو به دنبال حضور در آفریقای غربی هستند.

او پیشتر به سرگیی لاوروف همتای روس خود درباره پیامدهای جدی دخالت نیروهای گروه امنیتی واگنر در مالی هشدار داده بود.

پاریس مدعی است که این گونه اقدامات با عملیات نیروهای فرانسوی در غرب آفریقا که با ادعای مبارزه با تروریسم در آنجا حضور دارند؛ ناسازگار است.

لاوروف هم در پاسخ همتای فرانسوی گفته بود که واگنر مشروعیت حضور در این کشور آفریقایی را دارد چون از سوی دولت انتقالی مالی برای این کار دعوت شده حال آنکه مسکو هم در این روند دخالتی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانسه: به روس ها درباره فعالیت شان در آفریقای غربی هشدار می دهیم

فرانسه: به روس ها درباره فعالیت شان در آفریقای غربی هشدار می دهیم