مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-10سياسي

تلاش ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد حمله به کنگره ناکام ماند


درخواست رییس جمهور سابق آمریکا از یک دادگاه این کشور برای ممانعت از انتقال اسناد حمله به کنگره از آرشیو ملی این کشور ناکام ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، درخواست دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا برای ممانعت از تحویل اسناد مربوط به حمله سال گذشته به ساختمان کنگره این کشور توسط یک قاضی فدرال آمریکا رد شد.

به نوشته پایگاه خبری هیل ، ترامپ با تشکیل پرونده ای قضایی قصد داشت مانع از تحویل اسناد موجود در آرشیو ملی آمریکا به کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا شود که وظیفه تحقیق درباره حوادث ششم ژانویه را بر عهده دارد.

عصر سه شنبه به وقت محلی تانیا چاتکین قاضی فدرال آمریکا این درخواست ترامپ را رد کرده و اعلام کرد جو بایدن رییس جمهور آمریکا در بهترین جایگاه برای تصمیم گیری درخصوص تحویل این اسناد قرار دارد.

آرشیو ملی آمریکا قصد داشت روز جمعه این اسناد را به کنگره تحویل دهد و حالا با رأی چاتکین، وکلای ترامپ به دنبال ثبت درخواست تجدید نظر هستند اما به نظر نمی رسد بتوانند نظر این قاضی فدرال را تغییر دهند.

ترامپ اواخر مهر از کمیته کنگره که درباره حمله مرگبار ششم ژانویه به کنگره آمریکا تحقیق می کند، شکایت و ادعا کرد که درخواست اعضای آن برای سوابق کاخ سفید در دوران وی غیرقانونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد حمله به کنگره ناکام ماند

تلاش ترامپ برای مخفی نگه داشتن اسناد حمله به کنگره ناکام ماند