مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 11:552021-11-10اجتماعي

سهم 2.5 درصدی آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی


رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به این که مدارس در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند و باید از آثار برنامه های تحوّلی برخوردار شوند، - گفت: باید تربیت معلّم را کلید اصلی توسعه در تعلیم و تربیت محسوب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن ملکی اظهار کرد: مدارس، در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند و باید از آثار برنامه های تحوّلی برخوردار شوند و خود نیز تحول را در تغییر رفتار دانش آموزان مدیریت کنند.

ملکی افزود: در دولت های مختلف، نوعاً آموزش و پرورش در کانون توجه نبوده و به عنوان یک رسالت ملی که همه باید برای اعتلای آن بیندیشند و ایفای نقش کنند، نگاه نکرده اند.

یکی از علل این وضع نامطلوب حاصل تلاش ها و برنامه های تربیتی دیربازده است و در کوتاه مدت توجهات را به خود جلب نمی کند.

مخصوصاً این که به آموزش و پرورش تنها به عنوان یک نهاد در کنار سایر نهادها نگاه کرده اند.

وی تصریح کرد: نباید غفلت کرد که در مجموعه آموزش و پرورش عنصر معلّم و صلاحیّت های او، مهم ترین نقش را در پیشرفت امور و انسان سازی ایفا می کند.

باید تربیت معلّم را کلید اصلی توسعه در تعلیم و تربیت محسوب کرد و در این عرصه برنامه ریزی کرد.

دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی با این قصد تأسیس شده اند و قرار است معلّمان مورد نیاز از مسیر این دانشگاه ها تربیت شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 2.5 درصدی آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی

سهم 2.5 درصدی آموزش و پرورش از درآمد ناخالص ملی