مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 04:152021-11-11پزشكي

هر 39 ثانیه یک کودک بر اثر ذات الریه می میرد


فوق تخصص ریه کودکان با اشاره به پنومونی به عنوان نخستین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا گفت: در هر 39 ثانیه شاهد مرگ یک کودک در دنیا بر اثر پنومونی هستیم.

- ، مریم حسن زاد اظهار داشت: پنومونی، عفونت ریه یا ذات الریه، به عنوان بیماری عفونی کشنده در کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 65 سال شناخته می شود.

وی افزود: هر ساله منجر به مرگ عده زیادی از افراد می شود، از این رو سازمان بهداشت جهانی و یونیسف 12 نوامبر مصادف با 21 آبان ماه را به عنوان روز جهانی پنومونی نامگذاری کرده اند.

حسن زاد خاطرنشان کرد: طبق گزارش آماری سازمان بهداشت جهانی، پنومونی اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیاست و سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر 5 سال بر اثر ابتلاء به این بیماری های پنوموکوکی جان خود را از دست می دهند و بر اساس آخرین داده ها، در هر 39 ثانیه شاهد مرگ یک کودک در دنیا بر اثر پنومونی هستیم.

به گفته وی، پنومونی به علل عفونی یا غیرعفونی ایجاد می شود که عوامل عفونی شامل انواع میکروب ها، باکتری ها، میکروب ها، ویروس ها یا قارچ ها هستند.

پنومونی غیرعفونی نیز در اثر انواع بیماری های اتوایمیون، نقص سیستم ایمنی و مواردی نظیر آن ایجاد شود.

فوق تخصص ریه کودکان بیمارستان مسیح دانشوری نشانه های پنومونی را شامل علائم تنفسی و غیر تنفسی عنوان کرد که علائم تنفسی شام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر 39 ثانیه یک کودک بر اثر ذات الریه می میرد

هر 39 ثانیه یک کودک بر اثر ذات الریه می میرد