مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آبان 1400 ساعت 14:202021-11-12سياسي

مراقب سواشریف هایی که برای مدیریت کردستان می آیند، باشید


سواشریف هایی سال هاست برای ساخت کردستان می آیند، از هر جناحی و طیفی فرق نمی کند، هشت سال قبل و هشت سال قبل تر از آن و حتی قبل از آن؛ یکی می گفت من کوهم و همچون آبیدر قدرتمند و بعد از او سیّاسی درس خوانده خارج آمد و مدتی بعد رفت.

- خبرگزاری فارس کردستان؛ در گذشته های نه چندان دور در روستای ما بنّایی به نام استاد شریف زندگی می کرد که به زبان محلی او را سوا شریف خطاب می کردند که در نوع صنف شغلی خود در میان روستاییان دبدبه و کبکبه ای داشت.

سواشریف دارای چند نفر کارگر ثابت بود و حتی در روستاهای اطراف هم حسن شهرتی عجیب داشت.

برای کار نوبت چند ماهه می داد.

قبل از هر کاری زمین را بررسی می کرد و با گام های بلندش متر می کرد و سپس با محاسبات فنی به کارگرانش دستور خشت بُری را می داد و بعد از چند روز با مراجعه بر سر پروژه، ساخت خانه هایی با دیوار ضخیم یک متری را شروع می کرد و با الوار و تخته مناسب سقف را می پوشاند و سپس دستور نهیه کاهگلی مناسب داده تا بام و دیوارهای خانه را باگِل، کاملا صاف و یک دست کندف سپس با نصب پنجره و دربی چوبی پروژه سواشریف به اتمام می رسید.

آخرین دستور وی برای نازک کاری اندرونی به زنان قدیمی و باتجربه بود که با تهیه خاک سفید که در اطراف روستا وجود داشت و سطلی و یک جارو دستی کهنه بود که با مهارت خاصی خانه را سفید می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب سواشریف هایی که برای مدیریت کردستان می آیند، باشید

مراقب سواشریف هایی که برای مدیریت کردستان می آیند، باشید