مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-13اجتماعي

کتاب «مسئولیت مدنی آلودگی های زیست محیطی» منتشر شد


کتاب «مسئولیت مدنی آلودگی های زیست محیطی» نوشته سعید کرمی توسط انتشارات سروش منتشر شد.

- ، در فرهنگ و تمدن اسلام توجه به محیط زیست همواره به عنوان یک اصل راهبردی مورد اهتمام آیین مقدس اسلام قرار گرفته و پیشوایان دینی اهتمام جدی به محیط زیست سالم را مورد تاکید قرار داده اند.

از این رو انتشارات سروش هم در این زمینه قدمی مهم برداشته و کتاب مسئولیت مدنی آلودگی های زیست محیطی نوشته سعید کرمی را منتشر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمعاونت فرهنگی سروش، در گستره بین الملل محیط زیست اکنون به یک مسئله جهانی تبدیل شده و در زمره حقوق بنیادین بشر بشمار رفته است.

دغدغه اصلی این اثر آن است که قوانین موجود در جهت بازدارندگی و جبران خسارت توسط یغماگران ، آسیب رسانان و آلوده کنندگان محیط زیست فاقد جامعیت برای پیشگیری و جبران خسارت آسیب ها و آلودگی های زیست محیطی است.

گستردگی جرائم مربوط به آلوده کنندگان محیط زیست و تخریب وسیع محیط زیست، عدم ضمانت اجراهای لازم ، عدم جبران کامل و اثربخش ، برگشت ناپذیری و آثار ناشی از آلودگی های زیست محیطی و بررسی آراء صادره از دادگاههای کشور به خوبی نارسایی قوانین فعلی را نمایان می سازد.

بدین منوال این پژوهش در دوگام به مطالعه پرداخته است : اولاً به تبیین مفهومی موضوع پرداخته و در حد توان ابعاد مجهول موضوع واکاوی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «مسئولیت مدنی آلودگی های زیست محیطی» منتشر شد

کتاب «مسئولیت مدنی آلودگی های زیست محیطی» منتشر شد