مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-13سياسي

چرا ایران به مقاوله نامه بازرسی کار پیوست؟


با تصویب مقاوله نامه بازرسی کار و پیوستن ایران به آن، ضمن برخورداری از کمک های فنی و آموزشی سازمان بین المللی کار، زمینه توسعه استانداردهای نظارتی و صیانتی از نیروهای انسانی شاغل در کارگاه های کشور و ارتقای جایگاه ایران در مجامع بین المللی فراهم می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لایحه تصویب مقاوله نامه بازرسی کار دی ماه سال گذشته از سوی دولت وقت به مجلس ارسال شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی دوازدهم آبان ماه امسال با کلیات و جزییات لایحه موافقت کردند و به این ترتیب لایحه مقاوله نامه بازرسی کار با 169 رأی در صحن علنی به تصویب رسید.

مطابق گزارش کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس، مقاوله نامه بازرسی کار از جامعیت کافی برخوردار است و مفاد آن عمدتاً در قوانین کار ایران مورد توجه قرار گرفته و ساختار کلی قوانین حوزه بازرسی در قانون کار (مصوب سال 1369) تطابق فراوانی با مقاوله نامه شماره 81 دارد؛ از این رو پذیرش این مقاوله نامه اختلال حقوقی خاصی در قوانین فعلی داخلی ایجاد نخواهد کرد.

ضمن آنکه موضوع اصلی مقاوله نامه، تقویت نظام بازرسی کار در کشورهای عضو سازمان بین المللی کار است و نظام بازرسی کار به طور کلی ناظر بر حُسن اجرای قانون کار و یکی از تشکیلات ضروری با خط مشی اجتماعی و حمایتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران به مقاوله نامه بازرسی کار پیوست؟

چرا ایران به مقاوله نامه بازرسی کار پیوست؟