مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 04:452021-11-14ورزشي

مرور خاطرات 70 سال حضور در فوتبال/ از زمین «باغ کلاغ» تا تجلیل AFC


«روزهایی که قرار بود استقلال با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازی کنند مجبور بودیم ساعت شش صبح برف های روی زمین را پارو کنیم و با روش های سنتی شرایط را برای برگزاری دیدار بعدازظهر فراهم کنیم.

- - گروه ورزشی: هفت دهه پیش زمانی که فوتبال در زمین های خاکی جان دار تر لیگ برتر کنونی ایران در دوره بیست و یکم بود، بازیکنان ریز و درشتی قد علم کردند و وارد تاریخ فوتبال ایران شدند که حالا مویی سپید کرده اند و خیلی ها هم چهره در نقاب خاک کشیده اند.

یکی از زمین هایی که آن سالها محل رفت و آمد و البته رشد جوانان بود باغ کلاغ نام داشت که بسیاری از بازیکنانی که بعدا عضو تیم ملی شدند و یا حتی به عنوان مربی و سرمربی روی نیمکت این تیم و تیم های باشگاهی نشستند از همین زمین آمدند.

علی کاظمی که حالا 78 سالگی را رده کرده و یکی از مردان قدیمی و کاربلد فوتبال ایران است، حدود 70 سال پیش یکی از همین نونهالانی بود که فوتبالش را از همین زمین های خاکی شروع کرد و هر چند ابتدا با دروازه بانی کارش را آغاز کرد اما بعدها به عنوان مدافع راست در تیم های مختلف بازی کرد و مانند خیلی از فوتبالیست ها بعد از دوره بازیگری به سمت نیمکت سوق پیدا کرد و در نهایت هم مدیریت و امور اجرایی در این رشته پرطرفدار را در برنامه قرار داد و سالها مسئولیت های کلیدی داشت و به نوعی آچار فرانسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرور خاطرات 70 سال حضور در فوتبال/ از زمین «باغ کلاغ» تا تجلیل AFC

مرور خاطرات 70 سال حضور در فوتبال/ از زمین «باغ کلاغ» تا تجلیل AFC