مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-14اقتصادي

500 تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از 20 مکاتبه!


بعد از مدت ها بحث در رابطه با تعیین تکلیف ارز واردات مواد اولیه شیرخشک، سرانجام 500 تن دپو شده در گمرک ترخیص شد، ولی هنوز تکلیف گروه ارزی مشخص نیست و در این حالت صاحب کالا ممکن است کالایی که با تامین ارز 4200 وارد کرده ناچار به تسویه با ارز نیمایی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیگیری آخرین وضعیت شیرخشک های دپو شده ، با این اعلام معاون فنی گمرک ایران همراه بود که ترخیص با حداقل اسناد به صورت کامل صورت گرفته است ولی مساله اینجاست که هنوز تصمیم نهایی در رابطه با تغییر گروه کالایی و برگشت مواد اولیه شیرخشک به گروه یک و مشمولیت ارز 4200 اخد نشده و وزارت صمت موضوع را به بانک مرکزی جهت اجرا اعلام نکرده است.

به گفته ارونقی، صاحب کالا با توجه اینکه ماندگاری بیشتر این مواد آن را در آستانه فساد قرار می داد و همچنین با کمبود مواد اولیه برای تولید مواجه بود، نسبت به ترخیص اقدام کرده است و ظاهرا تولید انجام و به مرحله عرضه رسیده ولی تکلیف تامین ارز این کالا برای وی مشخص نشده است.

این اتفاق در حالی افتاده که باز هم یادآور همان جریان صدور بخشنامه ها و تصمیم های یکباره است، این در حالی است که تا پایان سال 1398، شیرخشک صنعتی کم چرب (SMP) که ماده اولیه مورد نیاز تولید شیرخشک اطفال است، در گروه یک کالایی قرار داشته و مشمول دریافت ارز 4200 تومانی بوده است اما در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از 20 مکاتبه!

500 تن شیرخشک ترخیص شد/ بلاتکلیفی ارز بعد از 20 مکاتبه!