مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آبان 1400 ساعت 07:452021-11-14اقتصادي

دام های ساوه سالی چند میلیارد اسکناس می خورند؟


تا بحال شده بخواهید روغن هسته انار بخرید؟ کافی است سری به سایت های فروش محصولات آرایش بهداشتی بزنید، هر 50 سی سی روغن هسته انار بین 160 تا 190 هزار تومان قیمت دارد.

- هر 400 گرم پودر پوست انار نیز که مصارف غذایی و صنعتی دارد هم حدود 36 هزار تومان ارزش دارد و هر 100 گرم گل انار خشک شده حدود 26 هزار تومان می ارزد.

حالا به این فکر کنید که هر ساله در هر هکتار از 10 هزار هکتار باغ انار بارور ساوه حدود 15 تن انار با کیفیت تولید می شود، یک حساب سرانگشتی می توان به شما بگوید که هر ساله در این شهرستان چقدر روغن دانه انار یا پودر پوست انار تولید نشده و به خورد دام داده شده یا به شکل کود هدر رفته و البته دورریز شده است! یک حساب و کتاب معمولی می تواند بگوید که در سایه بی توجهی به فراوری کامل و اصولی انار در قطب تولید انار کشور تاکنون چقدر ثروت از دست رفته و به زباله تبدیل شده یا در بهترین حالت، خوراک دام شده و می شود، حالا بگذریم از محصولاتی مثل رب انار و دانه خشک انار که ارزش آنها قطعا با ارزش پوست خشک شده این محصول قابل مقایسه نیست و این مقایسه هیچوقت برای هیچ مسئولی مهم نبوده است و همچنان نه از برندهای گوناگون خبری هست و نه از پایانه صادراتی و نه بسته بندی و نه ارتقا تولید محصول از سنتی به صنعتی و مدرن و نه بازاریابی داخلی و خارجی و نه .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام های ساوه سالی چند میلیارد اسکناس می خورند؟

دام های ساوه سالی چند میلیارد اسکناس می خورند؟